A toborzási marketing kampány indításakor több helyről hallottam, hogy nem érdemes ilyen tevékenységbe fogni, mert valójában nem is éri meg kiszervezni olyan kulcsfontosságú feladatokat, mint a toborzási marketing. Természetesen megértem azokat, akik emellett érvelnek, hiszen az országba van egy nagyon erős olyan attitűd, hogy mindent házon belül oldjanak meg a cégek (van is rá egy külön szavunk: sufni tuning). Akik azonban haladni akarnak a korral, igenis mérlegelik a toborzási marketing kiszervezése mellett szóló érveket.

A toborzási marketing kiszervezésének legfontosabb okai

1. A  marketing egy szakma

Az online világ rendkívül sokféle új szakmát hívott életre. A cégeknek több marketing kvalitással és informatikai jártassággal rendelkező munkavállalót kellene alkalmaznia ahhoz, hogy minden feladatot profi módon végezzen el. Meghatározott méret alatt egyszerűen nem gazdaságos önálló marketing részleget létrehozni és fenntartani. Mi értelme lenne foglalkoztatni külön szakembert egy olyan cégnek, aki a költségek töredékéért megrendelhetné ezt a feladatot egy szolgáltatótól?

2. A belső szaktudás gyakran nincs olyan mély, mint egy speciális gyakorlattal rendelkező szolgáltató munkatársának tudása.

Képtelenség megfelelő mélységű tudást elsajátítani akkor, ha az ember a munkaidő felében ügyfelekkel telefonál és levelezik, a másik felében pedig megpróbál marketinggel foglalkozni. Ennek általában nem lesz jó vége. A rosszul kivitelezett kampányok pedig csalódást fognak okozni, végül pedig a marketingre fordított költségek magasabbak lesznek, mintha eleve kiszervezett formában indult volna el a tevékenység.

3. A belső kompetenciák kiépítése hosszú idő, a marketing szolgáltató azonnal és folyamatosan elérhető

A marketingtevékenység nem az a feladat, amit ráér halogatni egy cég. A munkavállalóra azonnal szükség van, különben feleslegesen állnak a gépek. Nincs rosszabb annál, ha egy cég toborzással foglalkozó kollegája megbukik, mert az könnyen magával ránthatja a teljes üzletágat, részleget, vagy akár nagyobb galibát, fennakadást is okozhat. Ilyen esetekben nagyon jó megoldás kiszervezni a toborzási marketinget és azonnal hozzáértő személyek kezébe kerül a feladat.

4. A toborzási marketing kiszervezése stabilitást nyújt

A kiszervezés stabilitást hoz a cégeknek. Vannak cégek, akik képes ugyan létrehozni és fenntartani egy jól funkcionális értékesítési és marketing csapatot, de bármikor előállhat olyan élethelyzet, ami ellehetetleníti a szervezeti egység megfelelő működését. A sikeres vezetők például előbb-utóbb kelendőek lesznek a munkaerőpiacon és magasabb fizetésért tovább állnak. A vezetők felmondása rontja a szervezeti egység teljesítményét, ami gyengébb értékesítéshez vezet. A külső szolgáltató cégek ezzel szemben nem szoktak felmondani az ügyfélnek és a teljesítményük is megbízhatóbb.

5. Tudás áramlás

A külső szolgáltatók nem csak elvégzik a szükséges feladatokat, hanem gyakran meg is tanítják a cégeket arra, hogy milyen munkát is kell pontosan elvégezni ahhoz, hogy sikereket érjenek el. Sikeres együttműködést követően könnyebb válogatni azok között a feladatok között, amelyeket inkább házon belül célszerű elvégezni. Rengetek konstrukció létezik és mindig azt érdemes választani, amit a cég lehetőségei elérhetővé tesznek. Az INT-Solution Kft. például ingyenes felmérést biztosít a potenciális új ügyfeleknek, hogy előre át lehessen gondolni, érdemes-e együtt dolgozni és ha igen, akkor milyen feladatkiosztásban. Ezt követően készül egy egyedei ajánlat és javaslat.

További érvek a következő cikkünkben:

 Piaci előny a versenytársakkal szemben
A szolgáltatót még a munkavállalónál is könnyebben számon kérhető
Gazdaságosság
Kísérletezés helyett kipróbált megoldások

Érdekel a toborzási marketing kiszervezése? Kérj ajánlatot!

Ajánlatkérés

Kutasi-Laczkó Brigitta

marketing munkatárs

+36 30 395 3986