Loading...
Milyen a jó Linkedin profil?2018-01-24T17:13:45+00:00

Milyen a jó LinkedIn profil?
Hogyan növeljük láthatóságunkat a LinkedInen?

A szakemberek számára ma már szinte elkerülhetetlen, hogy jelen legyenek a LinkedIn-en, ami a legnagyobb, legismertebb szakmai közösségi oldal. Mivel a LinkedIn egyre inkább jelen van a toborzási eszközök között, a kiválasztás folyamatában, szeretnénk néhány tanácsot adni, hogy mire érdemes odafigyelni a profil feltöltése során, hogy az minél profibb benyomást keltsen!

Erre figyeljünk a profil szerkesztésekor:

  • Mindenképp tegyünk fel fényképet: legjobb, ha igazolványkép, közeli, mosolygós, világos. Javasolt a céglogó a háttérben
  • Válasszunk egy jó borítóképet. Ez lehat akár a cégünk logója, de választhatunk olyat is, ami a személyiségünket tükrözi
  • Munkáltatóink közül minimum hármat soroljunk fel. Ha még pályakezdők vagyunk, akkor is érdemes gyakornoki időről írni pár mondatban
  • Mindenképpen írjunk néhány szót a pozícióinkról, feladatainkról.
  • Iskolai végzettségeinket tüntessük fel
  • Önkéntes munkáinkról is beszámolhatunk, erre van külön lehetőség a profilon belül
  • Írjuk ki legalább 5 képességünket, erősségünket
  • Több mint 500 kapcsolat esetén a munkáltatók is könnyebben ránk találnak, így javasolt, a szakmai háló folyamatos építése

Az egyes részek szerkesztése

Címsor (headline):

Lehetőségünk van arra, hogy 120 karakterben, kulcsszavakban leírjuk, mivel foglalkozunk, megadhatjuk elérhetőségeinket. Általános leírás helyett konkrét információk megadása célszerű.

Profil összefoglaló (profile summary)

2000 karakter áll rendelkezésünkre profilunk rövid összefoglalására, ezért érdemes a tömör, figyelemfelkeltő megfogalmazásra törekedni. Írjunk fele-fele arányban a szakmai tapasztalatainkról, valamint a cégről, ahol dolgozunk. A lojalitás kifejezése céljából megemlíthetjük a cég sikereit is. Egyes szám első személyben írjunk, természetes stílusban. Itt is megadhatjuk elérhetőségeinket, hogy a munkáltatók könnyen elérjenek.

Szakmai tapasztalat (Experience)

Ahogy korábban is említettük, fontos, hogy legalább 3 korábbi munkakörünket részletezzük. Ha például csak egy munkahelyünk volt eddig, akkor az adott pozíción belül három különböző feladatkört írjunk le lényegre törően! A cég feltüntetésénél mindig a legördülő menüből válasszuk ki a cég pontos nevét (Suggested list by LinkedIn).

Mindenképpen töltsük ki a feladat mezőt is, hogy egyértelmű legyen, miben szereztünk jártasságot, tapasztalatot. Kerüljük az általános megfogalmazásokat, inkább konkrét példákat használjunk egy-egy képességünk leírására!

Tanulmányok (Education)

Ennek a mezőnek a kitöltése elengedhetetlen. Elég a magasabb végzettségeket megadni, tehát ha felsőfokú végzettséggel rendelkezünk, nem szükséges a középfokú végzettség részleteinek megadása. Az iskolák megnevezésekor szintén használjuk a legördülő menüt. Adjuk meg a végzettsége szintjét a „Degree/Diploma Type List” mező kitöltésével.

Általában véve is törekedjünk arra, hogy a legördülő menü alapján töltsük ki a szükséges mezőket, mert a keresőmotor is ebből az adatbázisból dolgozik, találatként csak ezeket jeleníti meg!

Adjuk meg iskoláink, munkahelyeink logóját, ezzel a lépéssel ugyanis automatikusan bekerülünk az adott intézmény csoportjába.

Képességek (Skills)

Ahogy említettük, legalább 5 készséget, erősséget érdemes megadni.  Ismerőseink fel lesznek kérve, hogy értékeljenek a megadott kompetenciák mentén, így értékes referenciákat is szerezhetünk. A megadott kompetenciái az ismerősök általi értékelések arányában fognak megjelenni a profilunkon, tehát minél többen értékelik adott képesség mentén, annál hitelesebb lesz, mint szakember.

Referencia:

A LinkedInen lehetőség van arra, hogy referenciákat kérjünk korábbi munkáltatóinktól, melyek ugyancsak a hitelességünket erősítik.

Képek, blogok, multimédiás elemek a LinkedInen

Háttérkép: mindig érdemes háttérképet választani, ezzel ugyanis egyedibbé, feltűnőbbé tehetjük a profilunkat. Jó választás lehet a céglogó, de olyasmi is, ami a személyiségünket tükrözi – ez esetben azonban mindenképpen alaposan gondoljuk át, mit rakunk ki!
Blogok: szakmai kompetenciánkról árulkodik, ha hasznos, érdekes szakmai cikkeket, videókat posztolunk.
Multimédia: képek, multimédiás elemek, videók, előadások feltölthetők.

A LinkedIn profil szerkesztésekor nagyon sok elemre, apróságra kell odafigyelni, így mindenképp érdemes időt szánni a profil gondos kidolgozására. Alaposan át kell gondolnunk, mit szeretnénk feltüntetni, és milyen képet szeretnénk sugározni magunkról.

Sok sikert kívánunk!