Mit jelent? Van értelme? Hogyan vágjunk bele? Neves szaklapok, internetes fórumok vitatkoznak arról, hogy az employer brandingnek van-e létjogosultsága, miközben dúl a munkaerőhiány. Nagyon sok cég kudarcának hátterében mindössze az áll, hogy nincs képzett, becsületes munkaerő, aki elvégezné a munkát.
„Jó bornak nem kell cégér” – HAMIS!
Akkora közhely, hogy manapság már nem is igaz. Ez nemcsak a munkaerőpiacra, hanem kb. az élet bármelyik részére érvényes. Egyszerűen akkora a kommunikációs zaj, hogyha valaki nem áll ki, és nem ordibál, akkor eltűnik a süllyesztőben. Vegyük hozzá az egyenlethez, amikor egy árucikkből nagyon szegényes a kínálat, viszont óriási a kereslet, és megkapjuk a mai munkaerőpiac általános képét.
Különböző kormányprogramok, sajtócikkek, és internetes portálok arról győzködik a lakosságot, hogy munkahelyeket kell teremteni a munkanélküliség csökkentése érdekében, holott a KKV szektor pontosan az ellenkezőjét tapasztalja. Nincs elegendő munkaerő! Egy cég legnagyobb értéke a hatékony, megbízható munkaerő, amiből jelenleg nagyon kevés van, ezért erőteljes verseny zajlik a legjobb munkaerő megszerzésére.
Megoldás: employer branding!
A fent említett probléma miatt manapság már nem elegendő feladni egy álláshirdetést, és várni, ahogyan a munkára éhező tömeg lerohanja az irodát. Akár tetszik, akár nem, a jó munkaerő kegyeit – ahogyan a vásárló kegyeit is – el kell nyerni. Ezt promócióval érjük el. A promóció annyit jelent, hogy ismertté teszünk dolgokat. Az employer branding (munkáltatói márkaépítés) egyszerűen annyi, hogy széles körben „promótáljuk” cégünket, a munkakörülményeket, a karrierlehetőségeket, azok előnyeit, hasznait. Röviden: „Ezért jó nálunk dolgozni”. A cél megszólítani, csalogatni az extrém-ritka, megfelelő munkavállalókat.
Hogyan csináld:
1. Promózz!
A szabály az, hogy bármilyen reklám jobb, mint a semmilyen reklám. Kezdd el hangoztatni, hogy miért jó nálad dolgozni. Mi az, amiben több, jobb, másabb vagy, mint azok a cégek, akiknek ugyanarra a munkavállalóra fájhat a foga? Apropó. Az emberek szeretnek csatlakozni egy jó célhoz. Hozzád miért érdemes csatlakozni? Minek a megvalósításán dolgoztok? Ami még fontosabb: miért dolgoztok azon?
2. Ne hazudj!
Legfontosabb szabály. Semmi esetre se mondj olyat, ami nem igaz. Ha pedig mondod, akkor gondoskodj róla, hogy igaz legyen! A hazugság mindig visszaüt. Ha azt mondod, hogy jól megfizeted a túlórát, akkor tényleg fizesd meg rendesen a túlórát. Ha jó megélhetést ígérsz, akkor ne minibál bérre akard bejelenteni.
3. Elégedett dolgozók!
A legegyszerűbb, leghatékonyabb reklám még mindig az „elégedett vásárló”. Egyszerűen gondoskodj róla, hogy a dolgozóid jól érezzék magukat! Meg is kérdezheted őket. Miért szeretsz itt dolgozni? Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor programot is kidolgozhatsz a munkakörülmények javítására. Egy-egy munkafolyamat átgondolása, átszervezése lehet nagyobb hatékonyságot, kevesebb munkaterhet jelent, klíma az irodában, ásványvíz a sofőrnek, stb. Légy kreatív!
Ezek lennének az alapok, de mivel a munkaerőhiány tényleg óriás gond, ezért employer brandig soha nem volt aktuálisabb. Éppen ezért tovább érdekes és hasznos tartalmakkal készülünk. Maradj velünk!
Hagyj üzenetet