Ahogy a személyes megjelenésünk egy állásinterjún, éppúgy fontos az első benyomás az elektronikus felületen is, amikor először ránk irányul a figyelme a potenciális leendő munkaadónak. A LinkedIn közösségi platformon, hasonlóan egyéb, nem kifejezetten munkaerőpiaci jellegekkel bíró oldalhoz, szintén egy saját profilt kell létrehozni és naprakészen, frissen tartani. Ennek a kialakítása, megjelenése és stílusa lesz az első benyomás alakítója, amely döntő lesz az esetedben. Az alábbiakban sorra vesszük, hogy mi az, amire mindenképp figyelj, ha nem akarsz rögtön az első rostán kipotyogni.

Nem megfelelő profilkép – a LinkedIn “zsákutca”

A legrövidebb kapcsolatod akkor lesz az új munkaerőt kereső HR-es munkatárssal, ha rossz minőségű, előnytelen profilképet állítasz be magadnak, ez gyakorlatilag egyenértékű azzal, ha nincs is kép feltöltve a neved mellé. Sajnálatos módon sokan még most sem fordítanak elég figyelmet erre a részletre, így spórolva időt a munkaerőre vadászónak.

Az írás maga a stílus

A nyelvtani hibákkal teletűzdelt szövegek minden területről érkező látogatót elijesztenek, mégha nem is éppen szövegírói vagy lektori munkára keres éppen valakit az illető. Hasonlóan a profilképhez, ebben az esetben is végzetes a nem megfelelő helyesírás használata, hiszen lehet következtetni az álláskereső stílusára és személyiségére is belőle. Mindenképpen kerüljük a T/3-as személyben való írást, mert eléggé taszítónak tűnhet, a közvetlenebb hangnemet sugárzó E/1. személyhez képest.

Engedd, hogy megismerjenek

Ne zárd ki az olvasót abból, hogy jobban megismerhessen, írj egy-két érdekesnek tűnő mondatot, amellyel sikerülhet felkelteni az érdeklődését másoknak. Nagyon ritka az olyan szerencsés álláskereső, akit információk hiányában érdekesnek találnak majd a következőkben, ezért igyekezz megmutatni magadból valami egyedit, ami megkülönböztethet a többiektől, és nem csak egy LinkedIn profil leszel a sok közül. Ne titkolózz, minden olyan személyes adatot tegyél elérhetővé magadról, ami megkönnyítheti a kapcsolatfelvételt. Gondolok itt az e-mail címre és telefonszámra elsősorban, hiszen ha az első benyomás után szeretné veled felvenni a kapcsolatot valaki, hamar elillan a varázs, ha 10 percig kell keresnie az elérhetőségedet.

Mértékletesség

Sokan gondolják úgy, hogy kapcsolatot építeni a rendszeres beszélgetéssel, a LinkedIn esetben üzenet küldésével, chateléssel lehet. Apró szépséghiba, hogy az emberek 99%-nak nincs ideje arra, hogy pusztán kapcsolatépítő jelleggel cseverésszenek órák hosszat. A sokadik semmitmondó, üres szövegek után garantált, hogy nem lesz gyümölcsöző a kapcsolatotok, ezért mást kell kitalálnod. Kommentelj, like-olj és oszd meg a bejegyzéseid, melyből világosan ki fog neki is tűnni, hogy érdeklődést mutatsz egy esetleges, kölcsönösen hasznos munkakapcsolat iránt.

Amennyiben tetszett a cikk és szeretnél a LinkedIn mellett más álláskereséssel kapcsolatos tanácsokat is, kövess minket LinkedIn-en és Facebook-on!