A közösségi médiák közül a LinkedIn a legfontosabb a karrier szempontjából. Ha végzős vagy, akkor a munkába állás és karrierépítés minden bizonnyal egyre aktuálisabb számodra. A LinkedIn – a tévhittel ellentétben – nem csak egy online önéletrajz, hanem a szakmai kapcsolatépítés, a saját szakmai arculatformálás és önfejlesztés platformja.
Miután létrehoztad a LinkedIn-fiókodat – ingyenesen – pár klikkeléssel a www.linkedin.com oldalon, elkezdheted a profilod kiépítését. 5 tipp, amit nem árt, ha figyelembe veszel, mielőtt leporolt és/ vagy fényesre suvickolt profiloddal felhajtasz a virtuális szakmai szupersztrádára:
Határozd meg a célod!
A LinkedIn a világ legszélesebb szakmai hálózata, amely határtalan lehetőségeket kínál professzionális kapcsolatok építésére. Ha azonban nem tudod, mit akarsz, hamar elveszel, mint maci a málnásban. Fontos tehát, hogy fókuszálj. A világos szakmai cél segít abban, hogy célirányos és tervszerű legyen a LinkedIn -profilod és használatod. Ilyen cél lehet például, hogy eltervezed, milyen munkahelyet szeretnél.
Tedd láthatóvá a tudásod!
A LinkedIn-en az álláskeresőket keresőszavakkal vadásszák. Első dolgod tehát megtalálnod azt a 3-5 szót, ami legjobban ábrázolja a tudásod. Ez lehet szakma vagy szakterület megnevezése, valamilyen szakmai kompetencia, programnyelv stb. Próbáld meg ezt az 5 szót kreatívan ismételni és variálni a profilodban. Rákereshetsz szakmád nagyágyúira és belepillanthatsz a profiljukba, hogy ők milyen módon mutatják be magukat.
Legyen naprakész profilod!
A LinkedIn-profil olyan mint egy kert. Ha egyszer létrehoztad, ápold, öntözd, ültess mindig új, aktuális tartalmakat. Válassz gondosan profilképet, és írj magadról egy frappáns bemutatkozót, amivel megteszed az első benyomást. Ezután töltsd ki az képzésekre és munkatapasztalatokra vonatkozó részeket. Még a pályád elején vagy, érthető, hogy karriertörténeted nem fog egy folytatásos teleregénnyel vetekedni, ezt nem is várja senki. Fontos, hogy hangsúlyozd az erősségeidet: ha vannak projektek, amikben részt vettél, feladatod volt, amire büszke vagy, mutasd meg akár képekkel, videókkal. Önkénteskedtél? Vettél részt csereprogramban? Vállaltál társadalmi feladatokat? Meséld el, ne szerénykedj. Fontos azonban, hogy légy őszinte, hiteles.
Növeld a hálózatodat!
A LinkedIn NEM bizalmi hálózat, hanem inkább ingyenes adatbázis. Minél szélesebb a hálózatod, azaz minél több első szintű kapcsolatod van, annál jobban látható és megtalálható a profilod, vagyis a fejvadászok kereséseiben nagyobb eséllyel fogsz felbukkanni. Kapcsolódj mindenkivel, akit személyesen ismersz és mindenkivel, akit közvetve ismerhetsz. Szokj hozzá, hogy a LinkedIn-profilod az új, online névjegykártyád. Kövesd a szakmád mestereit, véleményvezéreit.
Aktivizálódj!
A LinkedIn-algoritmus imádja a társalgást, tehát ez a közösségi média előnyben részesíti azokat a felhasználókat, akik aktívan használják a csatornát. Kapcsolódj be számodra érdekes beszélgetésekbe. Reagálj (lájkolj), kommentelj és – főleg! – hozz létre saját tartalmat – aktívan. Talán ez a legfontosabb, amit tehetsz azért, hogy jól látható és megtalálható legyél a keresésekben.
Miután kidolgoztad a profilod, kapcsold be az Open Candidates -funkciót, amivel elárulod magadról, hogy nyitva állsz az új lehetőségek előtt. Mi, recruiterek sokszor hamarabb lépünk kapcsolatba azokkal a profilokkal, akikről tudjuk, hogy elérhetők a munkaerőpiacon, mint azokkal, akik bár erős profiljuk van, nem feltétlenül szándékoznak váltani.
Amennyiben tetszett a cikk és szeretnél a LinkedIn mellett más álláskereséssel kapcsolatos tanácsokat is, kövess minket LinkedIn-en és Facebook-on!