A mai munkaerő-piaci helyzetben, amikor kiélezett küzdelem folyik a jó szakemberekért, felértékelődött az ajánlattétel szerepe. Az ajánlattétel a toborzási folyamatnak az utolsó szakasza, melyet nem érdemes összecsapni: egy tartalmilag vonzó, formailag is igényes ajánlattal, nemcsak megnyerhetjük magunknak a jelöltet, de a vállalatunk jó hírnevét is erősíthetjük.

A legtehetségesebb álláskeresők általában több cég ajánlatából is választhatnak, sőt saját munkahelyük is tehet ellenajánlatot, hogy maradásra bírják őket. Vonzó ajánlatot prezentálhatunk a jelöltnek egy részletes, minden juttatást tartalmazó írásos dokumentum elkészítésével:

A pénzbeli elemek közül a leggyakoribbak az alapfizetés, cafeteria, bejárási támogatás (benzinköltség, bérlettámogatás) és az egészségpénztári/magánnyugdíjpénztári hozzájárulás. Más elemekkel is megtámogathatjuk az ajánlatot, amelyek nem pénzbeli juttatások, ilyen például a tréningkeret, home office, team building, céges nyelvórák, felsőfokú tanulmányok támogatása, céges sportolási lehetőség, céges autó, laptop, mobiltelefon használat.) Bónusz (havi, negyedéves, éves) esetén fontos írásban vagy a szóbeli beszélgetés során elmondani azt is, hogy mihez van kötve a bónusz – jelenléthez, a cég vagy egy adott csoport teljesítményéhez vagy egyéni teljesítményhez.

Teljesítménybónusz esetén további segítség a jelölteknek, ha nem is tudunk konkrét összeget mondani, de minél több információt megosztunk a bónusz kapcsán: mennyi a maximuma, mit szükséges hozzá teljesíteni, átlagban a dolgozók mennyit érnek el. Még vonzóbb munkaadóként tűnhetünk fel a jelölt számára, ha telefonon is átbeszéljük vele az ajánlat tartalmát, kérdés esetén pontosítunk vele. Fontos, hogy az ajánlatban tüntessünk fel egy határidőt, meddig érvényes az ajánlatunk, meddig várunk választ a jelölttől.

Már a kiválasztási folyamat során érdemes feltérképezni, mi a váltás fő mozgatórugója. Sok esetben egyéb tényezők befolyásolják a jelölt döntését, például rugalmasság a munkavégzés idejét, helyét tekintve. Ilyen esetekben hozzájárulhat a pozitív döntéshez, ha ezek az elemek is szerepelnek az ajánlatban. Egy személyzeti tanácsadó sokat segíthet az ajánlat összeállításában, hiszen a jelöltmenedzsment során alaposan körüljárja a jelölt motivációját, és naprakész piaci információkkal is rendelkezik az aktuális fizetési csomagokról és bértrendekről. A jelölttel való folyamatos kapcsolattartás kulcsfontosságú nemcsak az ajánlatadáskor, hanem a teljes kiválasztási folyamat során: naprakész információt szerezhetünk a jelölt egyéb pályázatairól, illetve támogathatjuk a jelölt elköteleződését a vállalathoz már a belépés előtt.

Webshopunkban díjtalanul letölthető Ajánlat sablont és hozzá Ellenőrző listát talál, melyek segítségével igényes és vonzó ajánlatot készíthet a kiválasztásra került jelöltek számára.

Amennyiben bármilyen segítségre lenne szüksége HR területen, keressen bennünket bizalommal!

Kokkonen Mónika | Régióvezető

 4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 6-7. 2. em.

Telefon: + 36 42 238 699

Mobil: +36 30 410 5981